1 Aralık 2014 Pazartesi

Kredi başvurusu sırasında istenen belgeler

Bankaları müşterilerini talepleri doğrultusunda veya müşterilerin bankalar üzerinden en çok talep ettikleri ürünler arasında kredi ürünlerinin başvurusu ilk sıralarda gelmektedir. Müşterilerin çeşitli ihtiyaçlarına yönelik olarak banka bünyesinde bulunan çeşitli kredi ürünleri arasında dilediğini kullanabilmesini sağlama adına bankalar ilk olarak müşterilerin bankanın farklı kanalları vasıtasıyla başvuru yapmalarını talep eder. Kredi başvurusu ile ilgili olarak birçok banka kredi çeşidine ve prensiplerine göre farklı şartları müşterilerine koşmaktadır. Özellikle kredi başvurusu sırasında istenen belgelerin önemi çok büyüktür.

Kredi çeşitlerinden herhangi birinin başvurusu sırasında hemen hemen her bankada ortak olarak istenen belgeler arasında nüfus cüzdanı fotokopisi, maaş bordrosu veya aylık gelir belgesi, ikametgah adresini gösteren evrak gibi belgelerdir. Nüfus cüzdanı için herhangi bir şey yapmanıza gerek yoktur. Banka sizin için başvuru sırasında bir örneği fotokopi yoluyla almaktadır. Aylık gelir belgesine bakılacak olunursa, çalışan ve emeklilerden maaş bordrosu veya kira geliri olanlarda gelir belgesini talep ederler. İkametgah adresi ile ilgili olan evrakı ise, ilk defa hesap açtırıp bu hesap üzerinden kredi kullanmak isteyen kişilerden banka oturduğu adresi gösteren ikametgah adresi veya elektrik faturası gibi evraklardan birini yanında getirmesi gerekmektedir. müşterinin bankaya sunmuş olduğu tüm bu evraklardan sonra banka kişi adına bir adet kredi talep formu doldurur ve bu formun banka tarafından incelendikten sonra kişinin kendisine olumlu veya olumsuz bir geri dönüş yapılmaktadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder